08.01.2012

Kærlighedssonetter

På denne, den syvende dag er det min tur til at vælge emne og benspænd.
Well, jeg har besluttet mig for at blive inspireret af en konkurrence det kongelige teater holder, og derfor blive benspændene meget genretro, jeg lover jeg finder på noget lidt mere opfindsomt næste gang det bliver min tur til at være førstevælger.

overordnet emne: Kærlighed
benspænd: sonetform
jamber (5 versefødder pr. vers)
14 vers
rimformen a b a b – c d c d - e f e f - g g

Der er selvfølgelig stor mulighed for at i får lyst til at sende nogle forslag ind til konkurrencen, men det er ikke en del af reglerne at vi skal.

Fortsat god søndag, jeg vender tilbage efter horribel pædagogikopgaveskrivning (så meget for DEN hviledag!) i morgen, og så HÅBER jeg at jeg har en sonet klar til jer, ellers kan det jo være at Mortigra har noget at fyre af.

læs om det kongelige teaters sonetkonkurrence her



Ingen kommentarer:

Send en kommentar